יום שני, 8 באוקטובר 2018

סיפור אהבה וירטואלי

תועד מאחד הפורומים, מאותם ימי הקוקו והסרפן הוירטואליים.   (פורום זה כבר אינו קיים).

היא כתבה באחד הפורומים.  
אגב באותו פורום לא היה מנהל כלל. לא מחקו, לא צנזרו, כלום. הדינמיקה בין האנשים עשתה את הניפוי הנכון ביותר. זה לא שלא הגיעו לשם כל מיני כינויים עם הודעות מעליבות, אך אותם אלו נשארו לזמן קצר ביותר, והבינו ששם אין מה לדבר על "לכתוב נמוך". דעת הקהל או דממת הקהל לא איפשרו זאת. זו היתה הסכמה שלא היתה כתובה באי-מיילים, בהחלטות מתחת השולחן, או בתוכנות מסרים מיידיים שאף אחד עדיין לא המציא באותם ימים רחוקים. שום דבר שכזה. הסכמה ללא מילים, מובנת בלי הסברים ונימוקים ושכנועים.


היא כתבה שם זמן ממושך, הוא הופיע לפתע, ושיר אהבה בלִבו, שהוקדש לה.
היא החזירה בשיר משלה, חורזת חרוזים נהדרת שכמותה, שגם לדברים הפרוזאים ביותר מצאה את החרוז הנכון את המילה הנכונה את המקצב המתאים... הוא כתב לה שהשירים שלה נפלאים (מה שנכון ) ושנדמה לו שפעם פגש אותה באחד מערבי המשוררים, בעיר ללא הפסקה. היא לא זכרה.


כך שוררו השניים, הבטיחו הבטחות ששום דבר לא יפריד ביניהם, שיתגברו על כל מכשול, שיוכלו לכל אבן-נגף… ובסוף באמת הסתבר שהייתה ביניהם היכרות (אמיתית) קודמת, שנפסקה. היא נישאה לאחר, הוא נישא לאחרת, ובאותו הפורום מצאו זה את זו וגם להיפך,  ואהבתם הוירטואלית פרחה עד אין קץ. 
עד אין קץ?  לא בדיוק. אור ליום שישי אחד (או עוד קודם לכן) עלה דיון באותו פורום על ירושלים. הובעו שם דעות שונות, על כל מה שירושלים מספרת לכל אחד מהמשתתפים שם, האוויר הצלול, והרבגוניות, והשקט, והקדושה, ועוד ועוד. מי אוהב לגור בה, מי אוהב רק לבקר בה, מי לא אוהב בכלל, וכו´ הוא כתב שירושלים ´יד ימינו´  זו העיר שלו, בגלל האבנים, בגלל העבר, בגלל הקודש, בגלל ההיסטוריה, בגלל היותה בירתנו לעד ולעולם בגלל עוד הרבה דברים.  היא כתבה שהאבנים לא מדברות אליה. היא מעדיפה את תל אביב, פירטה ונימקה והסבירה.


הוא כתב  ירושלים בשבילי היא קו אדום, היא יהרג ובל יעבור.  מי שלא אוהבת את ירושלים  אני לא מסוגל לאהוב אותה.  הייתה שם חליפת-הודעות מרתקת, והשתדלויות של הרבה משתתפים שניסו לאמר לו – בשביל עיר נפרדים? ועוד אחרי הצהרות ה´לנצח´?


הוא הודה שהוא מתחרט.


היא הפסיקה לשורר

ומשפט היום:  האם כבר שאלת אותה אם היא אוהבת את ירושלים ? 

(מהלך הסיפור שלעיל נרקם  ב-1997, באחד הפורומים של  "גן השקמים"  - שם בדוי )

©  כל הזכויות שמורות 


עכשיו, כשאני חושבת על זה, אז מעל, הרבה מעל 30 שנים אני ברשת, החל ממה שפעם נקרא  BitNet, תקשורת בין-אוניברסיטאית. ובפורומים השונים הייתי בין 10 ל-17 שנים  .....
אני זוכרת את ההודעה הראשונה שכתבתי, שאלה תמימה באיזה פורום של חינוך, אחד מתוך 20 הפורומים שהיו קיימים אז, בימים הראשונים 
IOL  שלפני המיזוג.  רשמתי שם כמובן מאליו, את מספר הטלפון  בבית, כמו בעבודה, כי אחרת איך יענו לי על מה ששאלתי שם?
והתקשרה אלי אחת, מלאכית בשם ציפי, וצעד צעד לימדה אותי לפסוע בשבילי החדש החדש הזה.  ובו-בזמן, הסירה ממני את שאריות התמימות האחרונות, או לפחות כך חשבתי אז.
נזכרתי באותם ימים, תוך כדי עיון בתיקיות ישנות, שהרבה מהן אני מוחקת, ואחרות מעטות, ששומרת מאז, כמו הסיפור הזה שלעיל.

תועד לראשונה ב - 25/11/2003, בבלוג שלי בתפוז

2 תגובות:

  1. תתחדשי על הבלוג. ממליץ להשתמש בפונט אחיד בצבע ובעיקר בגודל. יש קטעים שהפונט קטן וקשה מאוד לקריאה. אם את מעתיקה קטעים ממקור אחר, השתמשי בפונקציה טקסט פורמט של כל הטקסט המועתק ובחרי בפונט 'גדול'. בכותרות את יכולה להשתמש בהדגשת הפונט או בפונט 'גדול מאוד'.
    ממליץ להוסיף גם תמונה או ציור לכל פוסט ואז בלוח הקהילה הקישזור יופיע עם התמונה - דבר המושך טת העין וקוראים פוטנציאליים. ממליץ לעבור גם למערכת תגובות דיסקוס, שהן הרבה יותר ידידותיות למשתמשים. בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על שביקרת, ועל המשוב. יש דברים שאני עדיין לא יודעת - כמו למשל איך בוחרים אות גדולה לכותרת, או לשנות תגובות לפורמט דיסקוס... אני אבין את הדברים לאט. כפי שאתה רואה בכל פעם אני לומדת משהו חדש...

      מחק

הסיפור הראשון 2

   והיא כנראה באמת חלמה חלום-סתם, כי בלילה ההוא היא לא בכתה, ובמשך כל הבוקר שאלה מתי כבר אמשיך לספר לה, ולא הייתי בטוחה שא...