יום שבת, 6 באוקטובר 2018

העיניים מקולקלות

העיניים מקולקלות, אמרתי לאופטיקאי שהושיב אותי על הכיסא הזה, מול לוח ספרות.


"בואי נראה", הוא אמר, החליף עדשות ושינה ושאל והסתיר וגילה, ואני מעט רואה והרבה לא,  מנסה למקד מבט.

"יש שינוי גדול, הוא אמר, את תראי את ההבדל, כשהמשקפיים יהיו מוכנות. פתאום תוכלי לקרוא, לראות.
רק עוד בדיקה אחת.. רק עוד אחת."
ואחריה,
"תראי... אולי תוכלי לבוא שוב, אולי ביום ´יבש´ יותר, ´נוח´ יותר, אולי ביום ´בערך´.  את מבינה, לפני שאכין, רוצה להיות בטוח.  את בסדר, נכון?"
בערך? יבש? איפה יהיו ימים כאלה? ולא ביקשתי הסברים, מי לא יודע מה זה יום בערך, כאילו, אלמנטרי .  "כן, מבינה", אמרתי.


בימים שאחרי, ציפיתי ליום הזה, והוא הופיע, בדיוק ככה, עם עולם חצי מטושטש וחצי ברור, עם שמחה במידה הנכונה, ועצב גם, עם מחשבות שהצלחתי לנעול, יום בערך, והלכתי לסגור את החלון, והבטתי למרחק, ורק הים הזה ממול, שוב בצבע שאף פעם לא היה כמוהו... והתהיות, הדברים שרואים משם – איך הם? ושיחת הטלפון שלה, "אמא, אני כבר בארץ, אני כל כך שמחה אמא, גם את?" "כן, ילדה גם אני. מאושרת בלי סוף." "אבל אמא, למה הקול שלך רועד?" "צריכה ללכת לבדיקת עיניים, ומחכה ליום כזה, יום בערך, ואין לי ימים בערך ילדה, אין ימים כאלה..." "אולי אם אבוא איתך", היא שואלת.. "אולי.." ובפעם הזו היא באה איתי,


ושוב מדד ובחן ורשם והחליף והוסיף ושאל. והבדיקה הנוספת – "ככה זה תמיד אצלך? כל הזמן? "
ואז, "תראי, זה לא שאני לא רוצה, אבל... מה אם גם עם הזוג החדש דברים יהיו מטושטשים? אני לא יכול להיות אחראי על מישהו שלא מוצא את היום הנכון, את מבינה?  אולי כדאי לגשת לרופא? אולי הוא יצליח לדייק במרשם? אבל תראי, גם אצלו, את צריכה למצוא יום מתאים, את יודעת...  יום ´פרווה´.

כן, אני יודעת, יום כזה, שבו מפלס הריגוש על האמצע, מפלס הדמעות על ´הולד´. יום שבו המחשבות נעולות היטב, והעיניים לא רואות שום ים, שבלילה לא היו ביעותים, אבל גם לא חלומות שרוצים לאחוז בהם, יום שאין בו צער, ולא שמחה, כזה שלא אוהבים יותר מדי, אבל גם לא כועסים מאד, יום שאינו מעונן, וגם שהכחול בו לא מרגש, יום בלי זריחות ובלי שקיעות, יום שבו הלב מפסיק להרגיש, שאף תינוק חדש לא נולד, ואף אדם יקר לא מת, יום בלי אהבה גדולה, בלי חמלה, בלי שנאה, יום בלי רגשות, יום שבו סוף סוף אוכל לעשות את הבדיקה הזאת, שלאחריה אראה את הדברים בגודלם הטבעי, שהאותיות והמילים שאקרא יהיו אמיתיות, והאנשים, והצבעים, והעולם, הכל יהיה אמיתי, פשוט אמיתי.


ועד אז, עד שאמצא את היום הזה, אני פשוט רואה מטושטש. מטושטש נורא.

************


את הסיפור הזה כתבתי לפני בערך חצי שנה או אולי מעט יותר, בפורום אחד. אחת התגובות שם היתה  "
ואז פתאום הופיע יום ממוצע....."   וזה בדיוק מה שהביא אותי למחזר אותו, פה. יום ממוצע, יום בערך, אותו אחד שכל כך ציפיתי לו, והאופטיקאי ההוא מאז, שאמר:  "את רואה? בסוף גם כאלה מגיעים.  אל תשכחי את זה, ר."


פורסם לראשונה ב- 24/11/2003, בבלוג על החיים בתפוז. 

5 תגובות:

  1. את יודעת, זו הפעם השנייה תוך כמה חודשים שאני נתקלת באופטיקאי רגיש. אחד כזה שמבין שזה לא הכל טכני, והראייה מושפעת מהרגשות וממצב הגוף. מקסים. האחד הוא זה כאן שלך שסיפרת עליו, השני היה אופטיקאי שהלכתי אליו, בעצם הלכתי לאופטיקאית "שלי" והיא לא היתה באותו היום, ואיזה מזל גדול היה לי. כי הוא היה אדם, לפני שהוא היה אופטיקאי. והוא הבין מה אני אומרת לו, ומה מפריע לי ומה אני רוצה באמת. ואז בכלל התפתחה שיחה על החיים ועל אימון (והתברר שהוא התאמן אצל מישהי שמאמנת בשיטה שלי, שכבר הרבה זמן אני חושבת עליה ומתכננת ללכת אליה בעצמי)....וואו. ובסוף מה? עשית משקפיים?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, בסוף מצאנו יום מתאים, ועשיתי משקפיים, הוא באמת היה נפלא. פשוט מבין ומכיל וזה המון.
      באיזו שיטה את מאמנת?
      אני בעצמי למדתי אימון לפני מספר שנים, במדיקואוצ' ... ואחרי כן גם בשיטות אחרות.

      מחק
    2. למדתי ב"אימושיין" אצל נטלי בן דוד, אני מאמנת בשיטת סאטיה. מכירה?

      מחק
    3. אני מכירה די הרבה שיטות אימון. את זו שציינת אינני מכירה.

      מחק
    4. אם זה מעניין אותך תוכלי לקרוא עוד על השיטה כאן http://www.emotion.co.il/
      יש קצת בעייתיות בלקרוא לשיטה "אימון" שהוא תרגום של coaching ושיטת סאטיה כבר מזמן היא לא coaching, ובהרבה דברים קרובה יותר לטיפול פסיכולוגי - למרות ששוב, היא גם בשום אופן לא טיפול פסיכולוגי. יש בה אלמנטים אונטולוגים שמאפיינים את האימון הקלאסי, יש בה הרבה מהמזרח והבודהיזם הטיבטי, ספציפית, הרבה עבודה עם הנשימה ותחושות הגוף, פירוק של זכרונות ילדות ולקיחת אחריות על התגובות שלנו, התייחסות למה שקיים במציאות כאן ועכשיו (לעומת מה שנדמה לנו ש"אמור" להיות) ועוד. שיטת סאטיה, עוד יותר משהיא שיטת אימון, היא אורח חיים.

      מחק

הסיפור הראשון 2

   והיא כנראה באמת חלמה חלום-סתם, כי בלילה ההוא היא לא בכתה, ובמשך כל הבוקר שאלה מתי כבר אמשיך לספר לה, ולא הייתי בטוחה שא...